yunior81, jak skończył ten golf? 80t wymiana i co dalej?
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez yunior81mechanik, który ma spora wiedzę stwierdził, że jedną z wielu przyczyn awarii rozrządu/rozciągniętego łańcucha jest jazda na zbyt niskich obrotach silnika
Dobra,sprawdzam tylko czujność ;-) , zapytaj się jeszcze tego mechanika z jakiego powodu łańcuch ma się rozciągnąć przez "awarii rozrządu/rozciągniętego łańcucha jest jazda na zbyt niskich obrotach silnika"
podpowiem: co napędza łańcuch rozrządu?.
Z wału na co?
I to ma rozciągnąć łańcuch na zbyt niskich obrotach??? :lol: :lol:
W jaki sposób?
Komentarz
-
-
Wymieniłem rozrząd w mojej Skodzie. Autko ma ok. 85 tys. Rocznik 2009 r.
Zabieg wykonałem bardziej profilaktycznie, niż z powodu stuków itd. - może kilka razy zdarzyło się, że auto uruchomiło się trochę głośniej. Jednak po rozebraniu silnika okazało się, że łańcuch był już konkretnie rozciągnięty - więc zasadność wymiany była, mimo braku charakterystycznego łomotania....
Do wymiany poszedł łańcuch, napinacz, ślizgi itp. Nie wymieniałem nastawnika, bo mam wersję z literkę E.
Teraz najważniejsze....auta od nowości nigdy nie uruchamiało się tak cicho-teraz to bajka...mimo że rozrząd de facto nie łomotał....baaa mam wrażenie, że poprawiło się również przyspieszanie/elastyczność samochodu...
Reasumując...samochód jak i silnik są super.....ale radzę nie czekać z okresową wymianą rozrządu...zrobicie ok. 90 tys km i lepiej jechać do serwisu co dalej pozwoli cieszyć się z auta
PS. nie wiadomo co stałoby się gdybym nie wymienił łańcucha, skoro nie było oznak zużycia tj. mocnego stukania, a i tak był rozciągnięty.
Komentarz
-
-
Marcinooo, mam takie same odczucia po wymianie Silkik pracuje zupełnie inaczej a samo auto stało sie szybszeBudowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Kilka tygodni temu pojawił się niepokojący odglos (chyba właśnie łańcucha)i mialem juz zamiar robić rozrząd. Znalazłem nawet aso w Starogardzie gdańskim gdzie pelna cena to niecale 2000zl. Od tamtej pory dźwięk ten się juz nie pojawił i trochę ptzeszlo chęć wymiany i wydatek 2000zl. Czytam wasze opinie o zdecydowanie cichszej pracy silnika z większej jego mocy po zmianie rozrządu i znowu się przekonuje by to zrobić. Odwlekam trochę to w czasie bo nie ma presji a i wydatków w wakacje jest więcej. Cos czuje jednak ze w tym roku będzie trzeba się zdecydować tym bardziej ze auto ma przebieg juz albo zaledwie 103kkm i mam zamiar nim jeździć jeszcze minimum 2-3lata.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Też jestem po wymianie rozrządu w 1,4TSI z 2009 (model 2010), przebieg 104tys.
Od miesiąca pojawiły się objawy a w związku z tym, że nigdy nic nie grzebałem z łańcuchem czy nastawnikiem oraz planowanym wyjazdem do Chorwacji w sierpniu zdecydowałem się na montaż w ASO zestawu naprawczego:>
W Opolu nie mieli pojęcia o istnieniu zestawu naprawczego.... ale trafiłem na fajnego gościa z serwisu który zgodził się na poprowadzenie sprawy.
Ostatecznie poza zestawem naprawczym wymienilłem koło łańcuchowe + łańcuch na pompie oleju (03C115121 + 03C115225A) czyli to co w mają oznaczone w swoim programie jako zalecane do wymiany przy zmianie zębatki na 18/19 oraz ostatecznie lekko zużyty pasek wielorowkowy (6Q0260849E).
Ceny:
- zestaw naprawczy + uszczelniacze + śruby .... ~ 900 (z 15% rabatem)
- elementy napędu pompy ~ 320 (z 15% rabatem)
- pasek wielorowkowy ~160 (z 20% rabatem)
* robocizna 917 (z 30% rabatem)
Po wymianie rewelacja. W pierwszy dzień dwa razy upewniałem się czy na pewno uruchomiony mam samochód (w obu pzypadkach silnik jednak pracował). Dźwięk wydobywający się z silnika jest bardziej mięsisty/basowy i mniej denerwujący na wysokich obrotach a sam silnik faktycznie wydaje się ciut mocniejszy/bardziej elastyczny.
Polecam operację bo mam wrażenie jakby mi nowy silnik wsadzili do samochodu a wymieniając dosyć sporo elementów mam dodatkowo nadzieję, że nie będę musiał grzebać przy rozrządzie przez kolejne 6 lat.
Komentarz
-
-
t_omko, Widzę ze wymiana rozrządu to nie tylko spokój ducha i brak roblemu ale i wyrazna zmiana na plus w pracy silnika. Autem chce jeździć może jeszcze 3lata i by samemu cieszyć się z lepszej jego pracy to chyba juz niedługo wymienie ten rozrząd. Jezeli bym się wstrzymal a wymienił rozrząd przy pojawiających się priblamach np za 2lata to wymienilbym ten rozrząd pewnie juz dla następnego właściciela...wiec wile to zrobić teraz. Przesadzone! Ogarne się z budżetem i zrobię to jeszcze w tym rokustrazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
We wtorek była wymiana jak wspominałem ale w wersji "oszczędnej" rekomendowanej przez mechanika.
Wymienił łańcuch, ślizgi i napinacz. Wszystkie koła i wariator pozostały "stare".
W tej wersji naprawiał już kilka TSi i wszyscy podobno zadowoleni.
Poza tym zdejmował miskę żeby sprawdzić pompę oleju - bo to podobno już i tak jest przy okazji.
Cisza nastała przy odpalaniu a w środę zrobiłem 540 km nad Bałtyk. Trochę się obawiałem świeżo po naprawie ale mechanikowi się "udało".
Ceny jeszcze nie poznałem bo skończył późno i zakończyło się zaliczką.Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Na taką wymianę jest gwarancja w pogwarancyjnym samochodzie? Bo zastanawiam sie czy warto w ASO?Było:
Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
Chrysler Crossfire 3.2 2005r
Jest:
Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki
Komentarz
-
-
Podobno według ETKi rozrząd nie jest dedykowany do mojego silnika i tu moge mieć problem z ASO ciekawe czy w VW cos sie zmieni skoro Skoda ma taki zestaw w swojej ofercie :/Było:
Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
Chrysler Crossfire 3.2 2005r
Jest:
Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kkuligowskiCisza nastała przy odpalaniu
U mnie po przebiegu ok. 2 tys. km od zmiany oleju (teraz Fuchs 0W40) przestało hałasować przy uruchamianiu silnika. Przez te pierwsze ok. 2 tys. km jeszcze prawie każdego dnia hałasowało, czasem z rana, czasem po postoju w ciągu dnia, mimo że wymianę poprzedzono płukanką LM. Wcześniej miałem podobnie na Mobil 1 ESP 5W30.
Rozrząd nie był robiony, a sam się przecież nie naprawił :shock: :roll: - zapewne układ smarowania się wyczyścił i dobrze nasmarował :wink:
Czyżby to tylko kwestia doboru oliwy i odpowiednio wczesnej jej wymiany, a nie wymiany rozrządu :wink:
Zobaczymy co będzie dalej, ale teraz nie mam się do czego przyczepić.
Komentarz
-
-
Cisza jest cały czas, na zimnym i na ciepłym.
Łańcucha nie było słychać tylko "warkot" czasami przy odpalaniu.
Mechanik powiedział że jak na 76 tys to bardzo był już słaby. Widać było spory luz miedzy kołem a wariatorem. Na obu ślizgach spore ślady obcierania (ale chyba po to są )
Ja oleju NIE wymieniałem. Wrócił mój o przebiegu około 5 tys km. Dolewka do stanu i jest OK.
Wczoraj zapłaciłem wreszcie za naprawę i całość mnie wyszła 1300 zł.Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonyCzyżby to tylko kwestia doboru oliwy i odpowiednio wczesnej jej wymiany, a nie wymiany rozrządu :wink:
Ja wymieniam olej co roku (ok. 13 tys.) i śmigam na Fuchs'ie Supersyn (wcześniej 0W30, od 2,5 roku na 0W40).
Komentarz
-
-
kkuligowski, To niedrogo cie to wyszlo w sumie :-)
Ja się chyba juz zdecydowałem i prewencyjnie wymienie komplet na zestaw naprawczy gdzie w jednym Aso dali cenę 1980 zl. Tylko raz mialem przy odpalaniu odglos łańcucha ale wydaje mi się ze rok temu auto pracowalo (nawet na postoju) ciszej wiec mysle ze jak mam juz 103kkm przebiegu a mam zamiar jeździć jeszcze 2-3 lata to warto zainwestować i miec spokój. Może jesienią odstawie do aso.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t_omkoPewnie dobra oliwa i krótkie interwały pomagają przedłużyć życie.... ale nie wystarczą:>
Zamieszczone przez t_omkoi śmigam na Fuchs'ie Supersyn (wcześniej 0W30, od 2,5 roku na 0W40)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpTylko raz mialem przy odpalaniu odglos łańcucha ale wydaje mi się ze rok temu auto pracowalo (nawet na postoju) ciszej wiec mysle ze jak mam juz 103kkm przebiegu a mam zamiar jeździć jeszcze 2-3 lata to warto zainwestować i miec spokój. Może jesienią odstawie do aso.
A poza tym, powiedziano mi w ASO, że jak na razie mieli jeden konkretny przypadek z 1.4 TSI. Był to VW Golf, w którym zapaliła się kontrolka silnika. Po rozebraniu silnika okazało się, że łańcuch przeskoczył, ale jakimś cudem nie narobiło to bałaganu...auto miało ok. 50 tys km i według właściciela Golfa nie było wcześniej żadnych objawów...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonyJakie miałeś objawy przed wymianą rozrządu i jaka powtarzalność ? Jak oceniono zużycie części i konieczność wymiany kpl po rozbiórce ?
Pytałem się w ASO odnośnie stanu części ewentualnie opinii mechanika na temat starego rozrządu i nikt nie był w stanie nic ciekawego powiedzieć prócz tego że po rozebraniu... przy ręcznym kręceniu było widać, że napinacz nie domagał.
Zamieszczone przez SonyJakie masz wrażenia/doświadczenia z użytkowania latem i zimą Fuchsa 0W40 (kultura i cichość pracy silnika, odpalenia, praca rozrządu) ? - olej taki użytkuję od niedawna.
Komentarz
-
-
Zdecydowałem ze wrzesnien-październik br pojaze na wymianę rozrządu (Plichta Gdańsk, cena 2150zl za zestaw naprawczy+wszystkie dodatki z wymiana). Mam zamiar zostac w aso na czas wykonywania uslugi (mam kawalek do domu)Chciałbym się was poradzić na co powinienem zwróci uwage? Czy zażyczyć sobie obejrzenia przed demontażem i później po założeniu nowych części?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
yunior81, no to dobrze bo na ogol to nie pozwalają a jedynie można cos tam zobaczyć na ekranach tv w poczekalni dla klientów. Ja zakładam ze takiej możliwości miec nie będę ale chciałby chociaż zobaczyc moment przed demontażem i tuz po montażu. A ile czasu to trwa?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpChciałbym się was poradzić na co powinienem zwróci uwage?
Komentarz
-
Komentarz